Brev:
MME, frugt og grønt
9. november 2012
Alder:
5 mdr.
MME, frugt og grønt
Kære Helen
Jeg bomber dig lige med spørgsmål - sorry, men jeg har lige samlet lidt sammen og nu sover guldklumpen :-)
Nu da August er over 5 måneder er vi skiftet fra allergivenlig MME (Pepticate) til Nan Pro 1 - overgangen har på alle måder været uproblematisk. Vi koger dog stadig vandet og laver kun en flaske af gangen. Vi har gjort det så længe at det ikke betyder noget at blive ved, men vi kom alligevel til at tænke på, at det jo nogen gange kunne være praktisk hvis mælken kunne laves af vand fra koldtvands hanen. Må vi det - og må vi tilbyde vores søn vand at drikke fra hanen?
Hvornår er det ok i en snæver vending at tilbyde mælk af stuetemperatur (ex. en brik Nan 1)?
Vi har indtil nu kun givet vores søn MME og grød, men har lyst til at introducere ham for frisk frugt og grønt hvis det er ok. Er der noget som er godt at begynde med/som han slet ikke må få? Han er ved at få tænder, så jeg tænker at det måtte være rart at bide lidt i kølig gulerod/agurk uden kerner/fast æble, men samtidig skal han jo ikke kunne få det galt i halsen.
Det ville være skønt om du har nogen gode ideer.
På forhånd tak igen igen :-)
Med venlig hilsen
Augusts mor